• Edicto listado de calificaciones obtenidas en el primer ejercicio. 

Formulari de cerca

  • OMIC
    Carrer Collidors, 1
    La Pobla de Farnals
    46139 Massamagrell VC
    961444400
    961444970
OMIC

Què és l'OMIC?

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) és un servici prestat pels Ajuntaments, a través de la Mancomunitat l'Horta Nord, als consumidors i usuaris a fi d'assessorar-los en les seues decisions de consum, informar-los dels seus drets i defendre'ls quan estos hagen sigut vulnerats.

Des de l'any 2010 és delegació arbitral, on es resolen els expedients, conforme un procediment extrajudicial de resolució de conflictes molt beneficiós tant per als consumidors com per als establiments, en especial per la reducció de temps i costos (gratuït) .

Horari d'atenció al públic:

A Massamagrell, l'oficina està situada en l'edifici de Serveis Socials.

Dilluns i Dimarts de : 10:00 a 13:15 hores (prèvia cita)

Com contactar en qualsevol moment:

La seu central de l'oficina mancomunal de l'OMIC està situada en:
Carrer Collidors, 1
46139 La Pobla de Farnals
Telèfon: 96 144 44 00 Fax: 96-144.49.70
e-mail: manchnord_oic@gva.es

Si bé ÚNICAMENT s'atendrà AL SEU MUNICIPI, PRÈVIA CITA.

Un servici mancomunal:

L'Oficina d'Informació al Consumidor (OMIC) de la Mancomunitat l'Horta Nord porta prestant els seus servicis als ciutadans dels municipis que integren la Mancomunitat l'Horta Nord des de l'any 1997.

La seua funció és informar els consumidors i usuaris dels seus drets i obligacions i, en el supòsit hagen sigut vulnerats, ajudar-los en l'exercici dels seus drets com a consumidors.

L'OMIC de la Mancomunitat l'Horta Nord presta els seus servicis en els municipis següents: Albalat dels Sorells, Albuixech, Emperador, El Puig, La Pobla de Farnals, Massalfassar, Massamagrell, Museros, Puçol i Rafelbunyol.

Funcions de l'OMIC:

  • Atenció jurídica personalitzada de consultes, reclamacions, queixes i denúncies en matèria de consum.
  • Tramitació de reclamacions i denúncies.
  • Mediació entre consumidor i comerciant per a la resolució de conflictes.
  • Elaboració i realització de xarrades, tallers, jornades... tant formatives com informatives, sobre temes d'interés per als consumidors i usuaris de totes les edats: escolars, ames de casa, tercera edat...
  • L'elaboració de fullets, cartells, i la participació en mitjans de divulgació locals i comarcals, com a televisions, periòdics, butlletins municipals... tot això amb l'objectiu d'informar i formar els consumidors sobre els seus drets com a tals.
  • Col•laboració amb les Associacions de Consumidors.
  • Distribució a comerciants de Fulls de Reclamacions.

Qui pot acudir a l'OMIC?

Tota persona física i/o jurídica que, com a destinatari final, adquireix, utilitza o disfruta algun producte o servici, és a dir, no per a introduir-ho en un procés de producció.

Per exemple: un dentista que contracta el servici de gas per a la calefacció de la seua clínica dental no podria reclamar per mitjà del servici de l'OMIC. En canvi, si el servici de gas és per a sa casa, llavors si podríem ajudar-li.

Com realitzar una consulta?

En l'OMIC s'atenen totes les consultes relacionades amb temes de consum, informant-li sobre els seus drets com a consumidor. Per això pot:

  • Personar-se en l'Oficina del seu Ajuntament en l'horari d'Atenció al Públic designat per a eixe municipi.
  • Per telèfon, cridant al centre social: 96-144.59.48
  • Per correu electrònic, a la direcció: manchnord_oic@gva.es
  • Per fax, al número: 96-144.49.70

Les consultes són ateses en el mateix moment pel nostre personal qualificat, que li informarà i assessorarà en tot moment. A més, iniciarà els tràmits precisos quan, a causa de la complexitat de la sol•licitud, siga necessària la consulta a professionals d'altres organismes.

Com realitzar reclamacions, queixes o denúncies?

Aconsellem que, per a la interposició d'una reclamació acudisca a l'OMIC, ja que d'esta manera rebrà un assessorament jurídic personalitzat, evitant per tant, que la reclamació no incloga tots els termes necessaris per a l'adequat exercici dels seus drets, així com que haja que acudir novament a l'OMIC per a esmenar errors.

No obstant això, haurà de facilitar el document original de reclamació firmat:

  • Personant-se en l'OMIC
  • Per correu
  • Per Registre d'entrada de la Mancomunitat o en els ajuntaments que la integren.

No oblide aportar fotocòpies de la documentació que posseïsca i que justifica els seus drets com són: factures, contractes, documents de garantía...

Què aconsellaries els consumidors?

Que no dubten a acudir a l'OMIC per a efectuar les seues consultes. Hem de conscienciar-nos que la informació i el coneixement dels nostres drets són punts bàsics, ja que de res serveixen els esforços dels legisladors en l'elaboració d'innumerable legislació de protecció al consumidor sobre els distints productes i servicis si, al final, no els exercitem perquè desconeixem quins drets tenim.

 

Personal

Regidor de Serveis i Equipament Municipal: Pep Galarza Planes.